بیماری زونا به انگلیسی - An Overview

Wiki Article

این مقاله نیازمند منابع پزشکی بیشتری برای اثبات‌پذیری است و یا بیش از اندازه بر مبنای منابع اولیه نگاشته شده‌است.

آیا مشکلات پزشکی دیگری با اختلال شخصیت پارانوئید مرتبط است؟

التهاب مغز و نخاع و افزایش خطر سکته مغزی، انسفالیت و مننژیت

بثورات مشخصه زونا به طور معمول پس از یک دوره اولیه سوزش، سوزن سوزن شدن، خارش یا ایجاد لکه در ناحیه آسیب دیده ظاهر می‌شوند. بعد از گذشت چند روز، بثورات به صورت نوار مانند در امتداد مسیر عصبی (به نام درماتوم) ظاهر می‌شوند و تنها بر یک طرف بدن تأثیر می‌گذارند.

علائم بسته به جایی که در بدن ظاهر می‌شوند می‌توانند ماهیت متفاوتی داشته باشند. برای مثال، اگر ویروس روی عصب چشم تأثیر بگذارد، به زونای چشمی مبتلا می‌شوید.

اینکه چه چیزی باعث فعال شدن ویروس می‌شود به‌طور دقیق مشخص نیست. اما ممکن است این اتفاق به‌دلیل افزایش سن و درنتیجه، تضعیف سیستم ایمنی رخ دهد.

اثر این ویروس ممکن است در داخل و یا اطراف گوش هم ایجاد شود که منجر به مشکلات تعادل و شنوایی و نیز ضعف ماهیچه در سمت مبتلا شده صورت می‌شود.

برای مثال کسی که دچار این توهم شده‌است که یک شخصیت مهم سیاسی یا ادبی است، می‌تواند در دسته مبتلایان به پارانویای مطلق بگنجد.

Paranoia is the sensation that you’re remaining threatened in some way, for example men and women observing you or performing in opposition to you, Although there’s no proof that it’s true.

به‌علاوه، علائم آن می‌تواند در صورت، چشم، دهان و گوش هم ظاهر شود یا روی بعضی از اندام‌های بیماری زونا از چه راهی سرایت میکند داخلی تأثیر بگذارد.

پارانوئید اسکیزوفرنی یا اسکیزوفرنی پارانوئید یکی از شایع‌ترین انواع بیماری اسکیزوفرنی است که فرد دارای توهمات شنیداری و دیداری در مورد خیانت است. درواقع این افراد دائما احساس می‌کنند که همسر، خانواده و دوستانشان به آن‌ها خیانت می‌کنند و در توهمات خود این موضوع را احساس می‌کنند.

دیدگاه امیل کریپلین، روان‌پزشک آلمانی، دربارهٔ پارانویا

به منظور تشخیص پارانوئید، روانشناس علائم و سابقه پزشکی فرد را به دقت بررسی می‌کند. همچنین روانشناس یک معاینه فیزیکی برای بررسی سایر شرایط پزشکی انجام می‌دهند.

نام رمز ادامه قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

Report this wiki page